ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

 

Η σχολική χρονιά ξεκίνησε και οι μαθητές της Α΄ και της Β΄ Δημοτικού επισκέφτηκαν το ... Playmobil Fun Park !!!

Έναν καλά διαμορφωμένο χώρο, όπου τα παιδιά παίζουν δημιουργικά με τι άλλο ... παρά με Playmobil!!!

 

 

 

 

 

 

Στις 22 Οκτωβρίου οι μαθητές της Ε' και ΣΤ' Δημοτικού επισκεφτήκαμε το Εθνικό και Ιστορικό Μουσείο, που στεγάζεται στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής.

Είδαμε πολλές σημαίες των Ελλήνων, της επαναστάσεως του 1821, προσωπογραφίες των αγωνιστών του 1821, διάφορα όπλα και προσωπικά αντικείμενα.

Επίσης, εκθέματα από την κρητική επανάσταση του 1873. Σημαίες της Κύπρου, που μας έκαναν εντύπωση οι ανορθόγραφες λέξεις επάνω στη σημαία.

Καθ’ οδόν είδαμε τα όπλα και την πανοπλία του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, το γραφείο και το μπαούλο όπου βρίσκεται μέσα η στάχτη του Λόρδου Βύρωνα.

Εμένα μου έκανε εντύπωση η καρδιά του Κωνσταντίνου Κανάρη, που ήταν μέσα σε ένα κύπελο φυλαγμένη.

Όλα αυτά που είδαμε με έκαναν να νιώθω υπερήφανος που είμαι Έλληνας, γιατί υπάρχουν χιλιάδες άνθρωποι, που πολέμησαν για να ζούμε τώρα ελεύθεροι και πρέπει να τους θυμόμαστε, να παραδειγματιζόμαστε και να κάνουμε το ίδιο εάν χρειαστεί.

 

Βαγγέλης Δαμίγος, Ε΄ Δημοτικού 

 

Με αφορμή αυτή μας την επίσκεψη, θα ήθελα να αναφερθώ στα όπλα των Ελλήνων αγωνιστών του 1821. Τα κυριότερα όπλα των εξεγερμένων ήταν: οι πιστόλες, τα καριοφίλια, οι σπάθες, τα γιαταγάνια και τα μαχαίρια. 

  • Η  πιστόλα ήταν κοντόκανο όπλο, μονόκανο ή δίκανο με μήκος 58 εκ.
  • Το καριοφίλι ήταν εμπροσθογεμές τουφέκι με μακριά κάνη και μεγάλο κοντάκιο. Ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε το μέγεθος αυτού του όπλου.
  • Το γιαταγάνι ήταν είδος μεγάλης μαχαίρας, κυρίως τουρκικής προελεύσεως, και αποτέλεσε απαραίτητο εξάρτημα του οπλισμού των Ελλήνων αγωνιστών.
  • Οι άντρες χρησιμοποιούσαν μια ζώνη-θήκη για τις πιστόλες και τα μαχαίρια που ονομαζόταν σελάχι.

 

Αντώνης Ανδρεάκος, Στ' Δημοτικού

 

 

 

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

 

Στις 19 Νοεμβρίου οι μαθητές του Δημοτικού μας σχολείου παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση "Ιστορίες του παππού Αριστοφάνη" στο θέατρο "Κάτω από τη γέφυρα". Με ευφάνταστα σκηνικά, κοστούμια και πληθώρα τραγουδιών οι μικροί θεατές είδαν τον κόσμο του Αριστοφάνη, εκεί που η Ειρήνη, η Δικαιοσύνη, η Ελευθερία, η Παιδεία και η Δημοκρατία είναι οι πραγματικές κατακτήσεις του πολιτισμένου ανθρώπου. Τέσσερις ιστορίες (Ειρήνη, Αχαρνείς, Πλούτος, Όρνιθες), τόσο αρχαίες, αλλά και τόσο διαχρονικές σε νοήματα, φώτισαν τη ψυχή των παιδιών και την ταξίδεψαν. 

 

 

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

 

Στις 17 Δεκεμβρίου οι μαθητές της Γ' και της Δ' Δημοτικού πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού. Το πρόγραμμα είχε θέμα «Στα ίχνη των μύθων, στα χρόνια της προϊστορίας». Στόχος της επίσκεψης ήταν οι μαθητές να αναμοχλεύσουν τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους, αλλά και να αποκτήσουν νέες σχετικά με τις τρεις περιόδους της προϊστορικής Ελλάδας. Αυτό υλοποιήθηκε με την περιπλάνηση στους τόπους της προϊστορικής Ελλάδας με οδηγό τη μυθολογία και τα κείμενα του Ομήρου. Τα ίχνη των Ελλήνων των προϊστορικών χρόνων στο χώρο και στην τέχνη μάς αποκαλύπτουν έναν κόσμο στην αυγή του πολιτισμού. Με προβολές, αναγνώσεις, εικαστικές και διαφόρων ειδών δραστηριότητες (για παράδειγμα «αποκρυπτογράφηση» των πρώτων ειδών γραφής, παιχνίδι ερωτήσεων με τη χρήση ενός ιδιότυπου ζαριού, χαλασμένο τηλέφωνο με λέξεις/φράσεις από τον Όμηρο) τα παιδιά κατάφεραν να ανακαλύψουν, να φωτίσουν και να μάθουν πτυχές του πολιτισμού μας, κρυμμένες σε ιστορίες και εικόνες, πριν ο χρόνος αρχίσει να μετρά για την ιστορία.

 

 

 

 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

 

 

 

Την Τρίτη 28 Ιανουαρίου οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Δημοτικού παρακολούθησαν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα τη ΜΟΥΣΙΚΗ από την ομάδα ΔΡΩ.

Τα παιδιά πήραν μέρος σε ένα κυνήγι θησαυρού λύνοντας γρίφους, παίζοντας διάφορα κρουστά μουσικά όργανα, χορεύοντας και διασκεδάζοντας. Μέσα από το παιχνίδι ανακάλυψαν έννοιες, όπως είναι η ένταση, η διάρκεια και ο ρυθμός στα πλαίσια της μουσικής.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

 

 

 

Οι μαθητές της Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού παρακολούθησαν στις 20 Φεβρουαρίου το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα "Ο Μικρός Πρίγκιπας". "Ο Μικρός Πρίγκιπας", το παραμύθι του Αντουάν ντε Σαιντ Εξυπερύ που λάτρεψαν σε όλο τον κόσμο μικροί και μεγάλοι, αναδεικνύει χαρακτήρες, τη φιλία, την αγάπη και την παιδική αθωότητα. Αρχικά ο θεατρολόγος εξιστόρησε στους μαθητές το παραμύθι, στο οποίο ο αφηγητής του πέφτει με το αεροπλάνο του, που έχει πάθει βλάβη στην έρημο. Εκεί συναντά ένα ασυνήθιστο παιδί, "Το Μικρό Πρίγκιπα". Γνωρίζονται και γίνονται φίλοι. Ο αφηγητής μαθαίνει πολλά για τον καινούριο του φίλο, ο οποίος του διηγείται την επίσκεψή του σε άλλους πλανήτες όπου υπάρχουν διάφοροι περίεργοι, ματαιόδοξοι, επιχειρηματίες, βασιλιάδες κ.ά. Καθώς ο θεατρολόγος το εξιστορούσε, προσκαλούσε τους μαθητές να το ζωντανέψουν μέσα από το θεατρικό παιχνίδι. Οι ίδιοι οι μαθητές ήταν οι πρωταγωνιστές του. Έτσι, οι μαθητές άφησαν ελεύθερη τη φαντασία τους, διασκέδασαν και κυρίως έμαθαν αυτά που ο "Ο Μικρός Πρίγκιπας" έμαθε από τα ταξίδια του.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου οι μαθητές της Α' και Β' Δημοτικού επισκέφτηκαν το "kid's cooking club" στη Γλυφάδα! Πρόκειται για έναν απίστευτα καλόγουστο και προσεγμένο χώρο, όπου οι μαθητές απασχολούνται με ποικίλες δραστηριότητες που αφορούν στη μαγειρική - και όχι μόνο! Οι μαθητές μας, αφού ενημερώθηκαν για τις σωστές διατροφικές συνήθειες, δέχτηκαν με χαρά να γίνουν "σεφ" και να δημιουργήσουν νοστιμότατες τάρτες με γιαούρτι και δημητριακά!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΜΑΡΤΙΟΣ

 

 

Οι μαθητές της Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού στις 7 Μαρτίου επισκέφθηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά, το οποίο τους πρόσφερε μια πλήρη και αντιπροσωπευτική εικόνα της ιστορίας της πόλης, που κατά την αρχαιότητα γνώρισε μεγάλη ακμή τόσο ως εμπορικό κέντρο της ανατολικής Μεσογείου όσο και ως πολεμικός ναύσταθμος της αρχαίας Αθήνας. Στη συλλογή του ανήκουν κυρίως ευρήματα ανασκαφών, που καλύπτουν την περίοδο από τη μυκηναϊκή μέχρι και τη ρωμαϊκή εποχή.

Έπειτα, οι μαθητές ολοκλήρωσαν την επίσκεψή τους με δημιουργική απασχόληση στο εργαστήρι ζωγραφικής "Χρώμα". Εκεί οι μαθητές, εμπνευσμένοι και επηρεασμένοι από την επίσκεψή τους στο Αρχαιολογικό Μουσείο, ζωγράφισαν σε κεραμικό πιάτο σχέδια σύμφωνα με τη διακόσμηση των κεραμικών αγγείων, που βρίσκονταν στο Μουσείο, αφού πρώτα πραγματοποιήθηκε μια σύντομη συζήτηση σχετικά με το μελανόμορφο και τον ερυθρόμορφο ρυθμό. Με τη βοήθεια και την κατάλληλη καθοδήγηση του εξειδικευμένου προσωπικού του εργαστηρίου κατάφεραν οι μαθητές να εξωτερικεύσουν την καλλιτεχνική τους φύση και να έρθουν σε επαφή με την τέχνη. Κάθε μαθητής πήρε ως ενθύμιο το κεραμικό πιάτο που ζωγράφισε.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΠΡΙΛΙΟΣ

 

 

Τον Απρίλιο οι μαθητές του σχολείου μας παρακολούθησαν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το μέλι και τις ευεργετικές του ιδιότητες. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να φορέσουν τη στολή του μελισσοκόμου, να παρατηρήσουν τις μέλισσες στην κυψέλη, να δουν πώς φτιάχνεται η κηρήθρα, να χρησιμοποιήσουν το «καπνιστήρι» και να δουν πώς βγαίνει το μέλι απ’ τον μελιτοεξαγωγέα. Φυσικά, δεν έλειψε η γευσιγνωσία … λαχταριστό μυρωδάτο μέλι με φρέσκο ψωμάκι!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΜΑΪΟΣ

 
 
Την Τρίτη 13 του Μάη οι μαθητές του Σχολείου μας επισκέφτηκαν το χώρο του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (Ο.Α.Κ.Α.) "Σπύρος Λούης". Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στις αθλητικές εγκαταστάσεις που φιλοξένησαν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, καθώς και συμμετείχαν σε οργανωμένα ολυμπιακά αθλήματα υπό την επίβλεψη και καθοδήγηση έμπειρων προπονητών. Άλμα εις μήκος, σφαίρα, τοξοβολία, σκοποβολή, επιτραπέζια αντισφαίριση, badminton, hockey, ποδόσφαιρο, τρέξιμο ήταν μερικά από τα αθλήματα με τα οποία ήρθαν σε επαφή οι μαθητές μας. 
Στο τέλος εκπαιδευτικοί και μαθητές είχαν την τιμή να συνομιλήσουν με τον προπονητή, Βασίλη Κοκόλη, ο οποίος βοήθησε τις Σοφία Σακοράφα, Άννα Βερούλη και Μιρέλα Μανιάνι να αναδειχθούν σε παγκοσμίου κύρους αθλήτριες. 
Ευχαριστούμε το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του Ο.Α.Κ.Α. Οι μαθητές μας το καταευχαριστήθηκαν!